Бізнес-процеси крюїнгової компанії: сутність, класифікація і структура
Анотація
Висока конкуренція, дисбаланс на світовому ринку моряків вимушує крюїнгові компанії удосконалювати методи, інструменти та технології в своїй діяльності. У такому контексті заслуговує більшої уваги процесно-орієнтований підхід управління. Метою дослідження є формулювання теоретичних аспектів сутності поняття «бізнес-процес крюїнгової компанії», класифікації бізнес-процесів та надання практичних рекомендацій щодо розподілу відповідальності за відповідні бізнес-процеси.
У результаті проведеного дослідження було визначено сутність бізнес-процесів крюїнгової компанії та запропоновано їх класифікацію. До основних бізнеспроцесів відносяться процеси поточної діяльності крюїнгової компанії, результатом чого є надання посередницьких послуг з працевлаштування моряків за вимогами судновласників і Міжнародної конвенції ПДНВ: пошук та підбір кадрів, найм моряків, підготовка та оформлення передпосадочних документів, оформлення документів прапору, надання кандидата судновласнику, відправлення моряків на судна, комплектування екіпажу, оцінка кадрів.
За основними бізнес-процесами визначено відповідальних та запропоновано показники результативності процесу. Так, результативність бізнес-процесу «Найм персоналу» рекомендується визначати за показниками відсотка виконання замовлення принципала, витрат та часу замовлення принципала, кількості помилок, допущених при наймі моряків, рівня їх списання.
Автором наведено структуру одного з найважливіших бізнес-процесів – найму персоналу, що складається з декількох процесів, починаючи від реєстрації заявки від судновласника та завершуючи звітуванням про роботу моряка за контрактом та плануванням подальшої співпраці.
Посилання
2. Официальный сайт «Вестник крюинга». URL: https://ukrcrewing. com.ua/ agency/p1?a_country=231&a_city=10542&on_page=30
3. Национальный морской рейтинг Украины // Порты Украины. URL: http://rating.portsukraine.com/node/245
4. Денисенко Л.О., Шацька С.Є. Концептуальні засади класифікації бізнес-процесів, як основи формування бізнес-системи організації // Ефективна економіка, № 11, 2012. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1558
5. Костіна О.М. Діагностика та управління бізнес-процесами в контексті антикризового управління підприємством // Економіка і суспільство. Випуск # 10 /2017. С. 287-297
6. Мазур И.И., Шапиро В.Д. Реструктуризация предприятий и компаний. М.:Экономика, 2001. 456 с.
7. Портер М. Стратегія конкуренції. Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів: Пер. з англ. К.: Основи, 1998. 262 с.
8. Тельнов Ю.Ф. Реинжиниринг бизнес-процессов. Комплексная методология. М.:Финансы и статистика, 2004. 320 с.
9. Харрингтон Д., Эсселинг К.С., Нимвеген Х. Ван. Оптимизация бизнес-процессов. Документирование, анализ, управление, оптимизация. СПб: Азбука Бмикро, 2002. 328 с.
10. Davenport T.H. & Short J.E. The New Industrial Engineering: Information Technology and Busyness Process Redesign // Sloan Management Review, 1993. 274 p.
11. Deming W. E. Quality, productivity, and competitive position. Cambridge, MA: Massachusetts Institute of Technology, Center for Advanced Engineering Study, 1982. 373.
12. Капитанов В.П. Бизнес процессы в судоходной компании и процесс управления: Монография. Одесса: КУПРИЕНКО СВ, 2017. 120 с.
13. Онєшко С.В. Економічні основи управління експлуатаційними витратами портового оператора: дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04; Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України. Одеса, 2015. 212 с.
14. Бундюк Р.А. Формування комплексної системи управління плавскладом судноплавної компанії: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04; Київ. держ. акад. вод. трансп. ім. гетьмана Петра Конашевича -Сагайдачного. К., 2013. 20 с.
15. Бундюк Р.А. Определение бизнес-процессов управления персоналом крюингового предприятия // Труды Одесского политехнического университета, 2009, вып. 1(31). С. 231-234
16. Костыря И.А. Генезис и современные тенденции развития крюинговых услуг для морского сегмента рынка труда: дис. … канд-та екон. наук: 08.00.05. Санкт-Петербург, 2017. 157 с.
17. Пасюк Е.Д. Механизм повышения эффективности услуг, оказываемых круинговыми компаниями на морском рынке труда: автореф. дис. на соискание науч. степени канд. экон. наук: спец. 08.00.05 «Экономика и управление народным хозяйством экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами (сфера услуг), экономика труда». Санкт-Петербург, 2008.
18. Grebennyk Natalia, Navrozova Yuliia, Danchenko Oleksiy, Jakubek Peter. Methodical approaches to the management of the crewing company efficiency // Economic Annals-XXI. 2019, Vol. 177 Issue 5/6, P. 114-125.
19. Angelos A., Menelaou. Crew Management Administrative Processes and Information Technology Tools Aiming at Improving Productivity and Quality of Work – The Case of Marlow Navigation / Institute for Work Based Learning Middlesex University. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/17301563.pdf
20. Международный стандарт ISO 9011:2015. Системы менеджмента качества – Требования. 5-е изд. / Перевод А. Горбунова, 2015. 28 с.
21. Наврозова Ю.О., Свершок Л.О. Сутність якості крюїнгової послуги // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті, 2017. 3 (60). С. 116-130. URL: https://doi.org/10.31375/2226-1915-2017-3-116-130
Переглядів анотації: 278 Завантажень PDF: 259

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.