Модель оптимального планування виробництва і доставки готової продукції споживачам з урахуванням маркетингової активності підприємства
Анотація
У статті на основі класичної моделі оптимізації плану випуску багатономенклатурної продукції підприємством і обсягів перевезення її кінцевим споживачам розроблена та проаналізована економіко-математична модель спільної оптимізації виробничої програми підприємства, доставки готової продукції споживачам і маркетингової діяльності. Передбачається, що попит на продукцію є деякою зростаючою функцією від розміру витрат на рекламу. Явний вигляд цієї залежності може бути визначений в результаті, наприклад, маркетингових досліджень. Зокрема, вона може мати вигляд лінійної залежності, при цьому очікуваний попит на продукцію без урахування додаткових витрат фірми рекламу вважається відомим. Модель дозволяє визначити виробничий план підприємства-виробника, плани перевезень для транспортних підприємств, а також розміри витрат на рекламу, які максимізують сумарний прибуток підприємства від продажу про-дукції з урахуванням витрат, пов'язаних з виробництвом і доставкою готової продукції від підприємства-виробника в пункти призначення, а також витрат на маркетинг. Запропонований підхід може бути використаний також для
вивчення динамічних моделей, в яких виробничий і перевізний процеси розглядаються на заданому
горизонті планування з урахуванням коливання ринкового попиту.
Посилання
Brandimarte P., Zotteri G. Introduction to Distribution Logistics. NY: J. Wiley&Sons, Inc., 2007. 579 p.
Christopher M., Peck H. Marketing Logistics. Second Edition. Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2003. 168 p.
Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент. Экспресс-курс, 2-е изд. СПб.: Питер ком. 2006. 464 с.
Модели и методы теории логистики: Учебное пособие. 2-е изд. / Под ред. В.С. Лукинского. СПб.: Питер, 2007. 448 с.
Ильин И.В., Рыбаков Д.С. Обзор подходов к определению и решению проблемы взаимодействия аркетинга и логистики торгового предприятия // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Экономические науки. 2015. № 6 (233). C. 123-137.
Dovhun O., Krykavskyy Y. Integration and implementation of marketing and logistics solutions of the enterprises. Przedsiębiorczość i Zarządzanie. 2019. T. 20, z. 4, cz. 1. S. 103-116.
Крикавський Є.В. Інтеграція маркетингу і логістики в системі менеджменту // Вісник Державного університету «Львівська політехніка». 2000. № 416. С. 52-62.
Чухрай Н.І., Гірна О.Б. Формування ланцюга поставок: питання теорії і практики. Львів: Інтелект-Захід, 2007. 232 с.
Окландер М.А. Маркетинг и логистика в предпринимательстве. О.: АП НТ и ЭИ, 1996. 104 с.
Крикавський Є.В., Якимишин Л.Я. Компліментарність стратегій маркетингу та логістики в ланцюгу поставок товарів повсякденного попиту // Маркетинг і цифрові технології. 2018. Т. 2. № 1. С. 21-32.
Клепікова О.А. Вплив маркетингової політики на оптимізацію планування роботи постачальницької фірми в ланцюзі поставок. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2020. № 6(288). С. 130-133.
Ковальчук С.В., Семенов К.Л. Маркетинг-логістичне забезпечення у ланцюгах поставок товарів споживчого попиту // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2017. № 3(1). С. 155-162.
Постан М.Я., Малиновский Д.А. Модель оптимального планирования производства и доставки продукции предприятия по распределительным каналам // Методи та засоби управління розвитком транспортних систем: Зб. наукових праць ОНМУ. 2009. Вип. 15. С. 19-28.
Postan M.Ya., Chuhraj N.I., Kurudzhi Yu.V. Dynamic Model for Optimization of Production and Finished Products Delivery Plans in Supply Chain. Logistyka. 2014. № 4. P. 2345-2352.
Kurudzhi Yu., Moskvichenko I., Postan M. Method of finding equilibrium solutions for duopoly of supply chains taking into account the innovation activity of enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies.2017. № 3/4(87). P. 25-30.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.