Проблеми управління стійкістю глобального ринку морської торгівлі
Анотація
Розглядаються особливості формування функціональної та інвестиційної діяльності економічних підсистем глобального ринку морської торгівлі. У структурі збалансованого стану ринку морської торгівлі особливе місце займає управління стійкістю і ефективною диверсифікацією процесу транспортного обслуговування міжнародного поділу праці. Цим і зумовлюється відповідність виробничо-економічного потенціалу морській транспортній індустрії вантажопотоків. Останнє і зумовлює завдання рівноважного розвитку відповідно до спеціалізації флоту і вантажних терміналів морських торговельних портів. Крім того, важливе значення набуває управління співвідношенням провізної здатності національного флоту і обсягом зовнішньої торгівлі резидентами.
На мегаекономічному рівні склалась фактична відповідність провізної здатності флоту всіх видів реєстрів і вантажопотоків. Однак не вирішена задача інноваційної адекватності флоту основних сегментів спеціалізації з економічних і екологічних критеріїв. Складна сукупність обмежень збалансованого розвитку основних спеціалізованих підсистем глобальної морської індустрії зумовлює закономірності формування асиметрії. У цих умовах для основних морських держав важливим є вибір пріоритетних напрямки розвитку. Останнє відповідно до високої капіталоємкості інноваційних технологій і обмежує параметри позиціонування держав в умовах обмежених інвестиційних ресурсів.
Посилання
Review of Maritime Transport. Report by the UNCTAD – New York and Geneve: UN, 2018. 116 p.
MacNeil A. and Ghosh S. (2016). Gender imbalance in the maritime industry: Impediments, initiatives and recommendations. Australian Journal of Maritime and Ocean Affairs. 9(1): р. 42–55 3.
Котлубай А. М., Познанська І.В. Особливості механізму формування портових зборів в українських портах // Розвиток Методів управління та господарування на транспорті. Вип. 2(63), 2018. С. 131 -140
Овчиннікова В. О. Трансформація теорії стратегічного управління розвитком залізничного транспорту // Інтелект ХХІ. 2017. № 5. С. 53 - 56
Аткиссон А. Как устойчивое развитие может изменить мир: пер. с англ. – М.: БИНОМ. Лаборатория знаний. 2015. 455 с.
Судник Н. В. Формирование стабилизационного фонда при покупке судов на условиях бербоут-чартера// Судовождение: сб. науч. Трудов. Одесса, 2009. № 17. С. 209 – 215.
Marek R. Koncepcja logistyki morskiej w kontekscie konterneryzacji // Studia I vaterialy instytutu transportu I handlu morskego. Gdansk^ UG. Р. 35 - 54
Frasinyuk T., Primacheva N. Marine Shipping Industry Within the System of Global Economic Relations Sustainability. Electronic resource. International Journal of Engineering & Technology. 2018. Vol.7, № 4.3 (2018): Special Issue 3. p. 451-455. DOI: 10.14419/ijet.v7i4.3.19914
Кристенсен К., Скотт Э., Эрик Рот. Что дальше? Теория инноваций как инструмент предсказания отраслевых изменений; Пер. с англ. М.: Альпина Паблишер, 2015. 400 с.
Повестка дня на XXI век [Электронный ресурс] / ООН: Конвенции и соглашения. – Режим доступа: http://www.un.org/ru/documents/decl_ conv/ conventions/agenda21
REFERENCES
Review of Maritime Transport (2018). Report by the UNCTAD – New York and Geneve: UN, 116.
MacNeil, A. & Ghosh, S. (2016). Gender imbalance in the maritime industry: Impediments, initiatives and recommendations. Australian Journal of Maritime and Ocean Affairs. 9(1), 42–55
Kotlubay, A. M. & Poznanska, І. V. (2018). Osoblivostі mekhanіzmu formuvannya portovikh zborіv v ukraїnskikh portakh [Features of the mechanism of forming port dues in Ukrainian ports]. Rozvitok metodіv upravlіnnya ta gospodaruvannya na transport – Development of management and entrepreneurship methods on transport. 2(63), 131 -140 [in Ukraine]
Ovchinnіkova, V. O. (2017). Transformatsіya teorії strategіchnogo upravlіnnya rozvitkom zalіznichnogo transport [Transformation of the theory of strategic management of the development of rail transport]. Іntelekt XXI – Intellect XXI, № 5, 53 – 56 [in Ukraine]
Atkisson, A. (2015). Kak ustoychivoe razvitie mozhet izmenit mir [How sustainable development can change the world]. M.: BINOM. Laboratoriya znaniy. 455 [in Russian].
Sudnik, N. V. (2009). Formirovanie stabilizatsionnogo fonda pri pokupke sudov na usloviyakh berbout-chartera. Sudovozhdenie – Navigation: sb. nauch. trudov. Odessa, № 17, 209 – 215 [in Russian].
Marek, R. (2013). Koncepcja logistyki morskiej w kontekscie konterneryzacji. Studia I vaterialy instytutu transportu I handlu morskego. Gdansk^ UG, 35 - 54
Frasinyuk T. & Primacheva N. (2018). Marine Shipping Industry Within the System of Global Economic Relations Sustainability. International Journal of Engineering & Technology, Vol.7, No 4.3, Special Issue 3, 451-455. DOI: 10.14419/ijet.v7i4.3.19914
Kristensen, K., Skott, E. & Erik Rot (2015). Chto dalshe? Teoriya innovatsiy kak instrument predskazaniya otraslevykh izmeneniy [What's next? Innovation theory as a tool for predicting industry changes]. M.: Alpina Pablisher, 400 [in Russian].
Povestka dnya na XXI vek [Agenda XXI]. OON: Konventsii i soglasheniya. Retrieved from http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/ conventions/ agenda21 [in Russian].