Особливості застосування бізнес-процесів у готельному господарстві
Анотація
У статті розглянуто особливості застосування бізнес-процесів у готельному господарстві. З’ясовано, що модель, яка поєднує бізнес-процеси в готельному господарстві, включає три основні процеси – надання послуг проживання, харчування та в залежності від категорії закладу тимчасового проживання - додаткові послуги.
Доведено, що бізнес-процеси управління складаються з керівництва, маркетингу та фінансових процесів. Основні бізнес-процеси (проживання, харчування та додаткові послуги (розваги, Wellness, бізнес-послуги тощо) створюють вартість готельної послуги/товару, завядки чому готель отримує основний прибуток. Підтримуючі бізнес-процеси забезпечують ефективність основних бізнес-процесів. Бізнес-процеси розвитку створюють прибуток у поточній діяльності, але спрямовані на отримання вигод і прибутку у майбутньому, забезпечують розвиток готелю тощо.
Виявлені мета, задачі та переваги бізнес-планування в готельному господарстві.
Доведено, що для оцінки визначення рівня бізнес-процесів, які мають місце в готельному господарстві держави, доцільним є використання матричного методу, який розраховується на загальних та інтегральних показниках. Застосування цього методу дає змогу не тільки визначити основних лідерів та місце в конкурентній боротьбі, яке оцінюється за критерієм максимуму набраних балів, а й кількісно оцінити відставання від регіону з найкращим рівнем застосування бізнес-процесів. Існуюча методика передбачає використання чотирьох ключових чинників: соціального, клієнтського (туристичного), фінансового й кадрового.
За допомогою матричного методу оцінено інтегральний показник бізнес-процесів в готельному господарстві трьох південних регіонів України - Херсонського, Миколаївського та Одеського.
Посилання
2. Faktorіalnі skladovі rozvitku turistichnogo і gotelno-restorannogo bіznesu: Kolektivna monografіya (2022). [Factorial components of tourism and hotel and restaurant business development]. Kiїv: FOP Gulyaєva V.M., 178-214. [in Ukrainian].
3. Popova, S. Yu. ta іnshі. Іnnovatsіynі pіdkhodi do modelyuvannya bіznes-protsesіv pіdpriєmstv gotelno-restorannogo gospodarstva. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/01/29-20.pdf [in Ukrainian].
4. Pustovit, O.H. & Pustovit, Ye.V. (2020). Osoblyvosti biznes-protsesiv u turystychnykh kompaniiakh [Peculiarities of business processes in travel companies]. Rozvytok metodiv upravlinnia ta hospodariuvannia na transporti – Development of methods of management and entrepreneurship in transport: Zb. nauk. prats, № 1 (70), 115-126. DOI 10.31375/2226-1915-2020-1-115-126 [in Ukrainian].
5. Zagorovska L. G. (2012). Funktsіonalne modelyuvannya protsesu vigotovlennya tsukru na osnovі metodologії strukturnogo analіzu ta proєktuvannya [Functional modeling of the sugar manufacturing process based on the methodology of structural analysis and design]. Skhіdno-Єvropeyskiy zhurnal peredovikh tekhnologіy – Eastern European Journal of Advanced Technologies, No 4(60), 18-21. [in Ukrainian].
6. Mironova O. O. (2010). Problemi іdentifіkatsії і opisu bіznes-protsesіv pіdpriєmstva [Problems of identification and description of the enterprise's business processes]. Yekonomіka APK – Economy of agro-industrial complex, No11, 57-60. [in Ukrainian].
7. Novak, K. A. (2007) Ponyattya pro bіznes-protses. Yetapi ta metodi matematichnogo modelyuvannya bіznes-protsesіv [Concept of business process. Stages and methods of mathematical modeling of business processes]. Kiїv, 20. [in Ukrainian].
8. Skopen, M. M. (2017) Іnformatsіynі sistemi і tekhnologії v gotelno-restorannomu ta turistichnomu bіznesі: pіdruchnik [Information systems and technologies in the hotel, restaurant and tourism business: a textbook]. Kiїv: Lіra-K., 764. [in Ukrainian].
9. Kopa, M. V. (2011) Strukturno-funktsіonalne modelyuvannya antikrizovogo upravlіnnya pіdpriєmstvom za dopomogoyu CASE-zasobu BPwin [Structural and functional modeling of anti-crisis management of the enterprise using the BPwin CASE tool]. Upravlіnnya rozvitkom, No 23(120), 49-52. [in Ukrainian].
10. Ponomarenko, V. S. ta іn. (2013) Teorіya ta praktika modelyuvannya bіznes-protsesіv: monografіya [Theory and practice of modeling business processes: monograph]. Kharkіv: KhNYeU, 243. [in Ukrainian].
11. Razіnkova, M. Yu. (2010) Strukturno-funktsіonalne modelyuvannya protsesu upravlіnnya fіnansovoyu stіykіstyu pіdpriєmstva [Structural and functional modeling of the process of managing the financial stability of the enterprise]. Upravlіnnya rozvitkom, No12(88), 42-45. [in Ukrainian].
12. Tranchenko, L. V. & Tereshchuk, N. V. (2021) Avtomatizatsіya bіznes-protsesі yak mekhanіzm pіdvishchennya efektivnostі dіyalnostі gotelnogo pіdpriєmstva [Automation of the business process as a mechanism for increasing the efficiency of the hotel enterprise]. URL: file:///C:/Users/admin/Downloads/241949-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-561323-3-10-20211208-1.pdf
13. Kharrington, Dzh. (2002) Optimizatsiya biznes-protsessov. Dokumentirovanie, analiz, upravlenie, optimizatsiya [Optimization of business processes. Documentation, analysis, management, optimization]. Sankt-Peterburg: Azbuka, 238.
14. Organіzatsіya ta modelyuvannya protsesіv rozvitku gotelno-restorannogo bіznesu: Kolektivna monografіya [Organization and modeling of hotel and restaurant business development processes: monograph]. Odesa: ONMU, 2019. 283. Doi 10.31375/978-966-7716-86-8. URL: http://www.osmu.odessa.ua/ua/books-onmu/2394-books-org-mod-proc-devel-ho-re-ca.html [in Ukrainian].
15. Teoretichnі, metodologіchnі ta praktichnі aspekti konkurentospromozhnostі pіdpriєmstv. Monografіya (2017) [Theoretical, methodological and practical aspects of the competitiveness of enterprises. Monograph]. Odesa, Atlant, 514. [in Ukrainian].
16. Іvanov, A. M. (2022). Klasifіkatsіya gotelіv «ADULT ONLY» ta їkh geografіya [Classification of "ADULT ONLY" hotels and their geography]. Rozvitok metodіv upravlіnnya ta gospodaryuvannya na transportі. №1 (78). DOI 10.31375/2226-1915-2022-1-118-131. [in Ukrainian].
17. Navrozozva Yu., Kholodenko A., Savelieva I. & Matviienko M. System Optimization of Hotel Services Quality Level and Price // the 34th International Business Information Management Association Conference, 9418-9435 (13-14 November 2019 Madrid, Spain).
18. Poliukhovych, N., Raicheva, L., & Ivanov, A. (2022). Mathemmatical modeling of risk assessment of enterprise management. Baltic Journal of Economic Studies, 8(3), 166-173. DOI 10.30525/2256-0742/2022-8-3-166-173.
19. Nezdoyminov, S., Bedradіna, G. & Іvanov, A. (2019). Tsifrovі tekhnologії v upravlіnnі yakіsnim obslugovuvannyam u turistichnomu bіznesі [Digital technology in the management of quality service in tourism business]. International Journal of Engineering and Advanced Technology. 9(1). 1865-1869
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.